Щоб створити інформаційний привід, який підхоплять медіа та буде обговорювати та репостити аудиторія, багато не треба: слід достеменно розібратись в інформаційних потребах і запитах аудиторії, мати достатній рівень експертизи у ніші і бути готовим давати цінність через контент. Пропоную три безпрограшні техніки для будь-якого бізнесу та ніші, які ви можете почати використовувати вже зараз без будь-якого бюджету на просування.
Серфити на хвилі чужих новин
Ньюсджекінг — безпрограшна техніка, яка вимагає від вас знання контексту та швидкої реакції. Суть доволі проста: шукаємо якірну новину чи інфопривід, який зараз на слуху і чіпляємось за нього. Важливо не просто переказати своїми словами чи висловити загальновідомі істини з теми, а переосмислити, створити додану вартість, подивитись під іншим кутом, розширити тему або зовсім її заперечити.
Якірні інформаційні приводи у вас під носом: у стрічках новин, публікаціях профільних міністерств, на сторінках конкурентів, у фейсбук-обговореннях та google-трендах тощо.
Головні табу: хайп на війні та горі, соціально чутливих темах, нав’язлива самореклама, відсутність фактчекінгу
Що ви можете зробити, коли вже знайшли якірну новину? Ось 5 дієвих форматів:
Внутрішня аналітика: data-driven комунікації
Вміння збирати, накопичувати, аналізувати дані, зіставляти їх між собою, порівнювати, бачити причиново-наслідкові зв’язки, тенденції та тренди — запорука успішних комунікацій. Адже ви завжди в темі, бачите продукт, аудиторію через поведінкові тренди, ринок, маєте достатньо інформаційних приводів та відкриттів, які можуть допомогти і в дизайні матриці бізнес-процесів в компанії, і в створенні/покращенні продукту безпосередньо.
Зіставляйте внутрішню аналітику з ринковими даними. Скажімо, забудовник, який будує сьогодні, завжди може проаналізувати кількість соціально-побутової інфраструктури в районах старої забудови на одного мешканця і порівняти цей показник із даними по своїх проєктах комплексної забудови.
Виділяйте ключову тенденцію в лід — перший абзац вашого тексту та пояснюйте, що це означає. Можна це зробити двома способами: було/стало (рік до року, наприклад) плюс наслідки або “тенденція набирає обертів і що це означає конкретно для ринку
На один абзац краще давати не більше двох взаємопов’язаних показників і обов’язково пояснювати, що вони означають і чому ми їх взагалі досліджуємо.За цифрами і поясненням причиново-наслідкових зв’язків, тенденція та трендів обов’язково має йти коментар-експерта: що це нам дає в контексті зараз та на перспективу, де приховані небезпеки, як може розвиватись ситуація (передбачувано та ні) по темі далі.
Свій небанальний погляд на проблему
Неважливо, чи ви просуваєте особистий бренд, продукт чи компанію, завжди думаєте, де ви можете висловити по темі з користю, а де краще змовчати. Найкраще “вписуватись” із своїм баченням через чек-листи. Існує безліч різновидів, проте я рекомендую використовувати ось ці:
Незалежно від того, яку техніку ви оберете, нижче перелік важливих кроків, як перетворити інфопривід на справді цікавий контент для медіа та аудиторії: